نکات مهم ux در طراحی سایت چیست؟
نوشته شده توسط : امامی

واژه UX مخفف کلمه User Experience به معنای تجربه کاربری است و عناصر مختلفی در طراحی سایت می توانند موجب بالا رفتن این تجربه تاثیرگذار باشند. رسیدن به مطلوب ترین نتایج در تجربه کاربری UX تنها از راه تحقیق و تسلط ذر شناخت المان های تاثیرگذار گرافیکی، روانشناسی، طراحی UI و کاربری سایت، کاربران آن و همینطور آزمون خطا انجام پذیر است و نیاز به تخصص دارد اما کارا وب سایت با ترجمه این مقاله سعی کرده تا با ذکر 5 نکته از پر اهمیت ترین آنها به ساده ترین شکل ممکن کاربران را در طراحی سایت پربازده و مطابق با استانداردهای تولید محتوا و سئو سایت کمک کند.

 

تاثیر تجربه کاربری بر طراحی سایت

تاثیر تجربه کاربری بر طراحی سایت

  • رعایت اصول هارمونی در تجربه کاربری (UX) و طراحی سایت متعادل و همگن

سعی کنید المان ها و قسمت های مختلف سایت با یکدیگر همخوان باشند به این معنی که اجزاء، رنگ ها، المان ها و تمامی قسمت ها و صفحات سایت طراحی تقریبا یکسان و یک پارچه داشته باشند و دچار نوسان و تغییرات عمده نشوند تا شخصیت سایتتان را در بالاترین کیفیت حفظ و منتقل نماید و سعی شود تجربه کاربری UX متناسب با سن و سلیقه مخاطبین سایت انتخاب گردد و هیجانات و عواطف آن طیف در طراحی سایت لحاظ شود.

پس دقت داشته باشید که شلوغی، یکدست نبودن سایت و عدم شناخت مخاطبین تنها باعث سردرگمی و دافعه کاربران سایت می شود پس این نکات را حتما در طراحی وب سایتتان رعایت کنید

 

  • رسیدن به صفحات مختلف سایت حداکثر با سه کلیک

آخرین و شاید یکی از مهمترین عوامل کاربر پسند نمودن وب سایت و ایجاد تجربه کاربری مناسب در سایت، طراحی سایت با رعایت استانداردهای بازاریابی و اصولی می باشد. قطعا معرفی خدمات و محصولات متنوع نیاز به صفحات و دسته بندی های متعدد داشته و طراحان سایت مجبور خواهند بود دسته بندی های مختلفی انجام دهند تا تمامی محصولات و خدمات در سایت موجود باشد اما این نکته باید مطابق با استانداردها پیش رفته و طراحی سایت باید هوشمندانه صورت پذیرد و از برچسب ها، منو ها، گرافیک صفحات، معرفی حرفه ای اجناس و مطالب مرتبط، دسته بندی های اصولی و دیگر امکانات طراحی سایت استفاده بهینه انجام شود.

طراح UX سایت می بایست در نظر داشته باشد که کاربران حداکثر با  و3 و حتی المقدور با 2 کلیک باید به مقصد خود برسند، در غیر این صورت سایت کاربران زیادی را از دست خواهد داد

 

  • تجربه کاربری طراحی سایت می بایست استاندارد کاربری داشته باشد

استاندارد کاربری به معنی آسان نمودن روندهایی که کاربران می بایست طی کنند تا به هدف خود برسند می باشد، شاید این هدف خرید از سایت باشد و یا ثبت نام و یا استفاده از محتواهایی که در طراحی سایت قرار داده اید تا کاربران از آنها به صورت رایگان ویا در ازای مبلغی کوچک استفاده نمایند و یا هر فرآیند و هدف دیگری که کاربر می بایست آن را طی نماید. یکی از موارد بارز نقض این استاندارد وجود تبلیغات های غیر استاندارد همچون POP-UP ها که هیچ سودی به غیر از گیج کردن کاربران سایتتان و از بین بردن اعتبار سایت و زحماتتان نخواهند داشت. در ضمن این به دلیل اهمیت این نکته گوگل نیز اهمیت بسیار زیادی به رعایت استاندارد کاربری قائل است و بهینه سازی استاندارد کاربری میتواند در فرآیند سئو سایت و ارتقاء سایتتان در گوگل تاثیر داشته باشد.

 

  • تجربه کاربری مناسب، عاملی برای انتقال اعتبار برند و فرآیند برندینگ

تجربه کاربری (یو ایکس) می تواند پیام ها و احساسات مختلفی را در مخاطبین وب سایت ایجاد نماید. تک تک ما از سایت های مختلفی که بازدید می کنیم انتظارات مختلفی داریم یکی از آنها را پر سرعت میخواهیم و دیگری را ساده و یا حتی فاخر همراه با زیبایی های هنری و یا شاید تجملاتی و شیک، برآورده شدن این انتظارات ما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و آن وب سایت را برای همیشه در ذهن و خاطر ما حک خواهد نمود احتمال بازگشت ما را به آن وب سایت بسیار بالا خواهد برد.

تجربه کاربری یکی از مهمترین عوامل در جهت ارتقای اعتبار ، فروش بیشتر، سود آوری و در کل برندینگ است و به هیچ عنوان نباید بی اهمیت رها شود. پس سعی کنید سایتی در خور کسب و کارتان داشته باشید و طراحی سایت تان را مطابق با کاربری و نوع کسب و کارتان انتخاب نمایید.

 

  •  نقش محتوای تصویری در تجربه کاربری UX تاثیرگذار و کارآمد

عکس، ویدئو، انیمیشن و دیگر محتواهای گرافیکی نقش موثری در انتقال هدف ایفا می نمایند، تولید محتوای گرافیکی استاندارد و با کیفیت اهمیت ویژه ای بر کاربران دارند و می توانند تاثیر به سزایی در جذب مخاطبان بیشتر و نگهداری از مخاطبین فعلی داشته باشند. این نکته جزو نکاتی است که اکثر سایت ها به آن اهمیت نمی دهند و شما می توانید با رعایت و تولید محتوای مناسب و با کیفیت متمایز عمل کنید و نسبت به رقبا کاربران بیشتری را به سایت خود هدایت کنید و سودتان را دوچندان کنید.

منبع: سایت کارا وب سایت

 





:: برچسب‌ها: نکات مهم ux,نکات ux در طراحی سایت,طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: